20/09/2024
Waarom een klantenbijdrage voor mijn huishoudhulp?
Zoals eerder gemeld vinden wij, zoals u, het belangrijk dat onze medewerkers genieten van aangename werkomstandigheden en continue verbeteringen. We vinden het heel belangrijk om een goede werkgever te zijn die blijft investeren in het personeel, en hen ondersteunt met opleiding en begeleiding en extra legale voordelen.
We willen die missie absoluut waarborgen, en de middelen van de Vlaamse overheid volstaan niet meer. Met jouw bijdrage kunnen we ons beleid verderzetten.
Geen antwoord op je vraag? Contacteer ons!
Wat houdt de bijdrage precies in?
Vanaf 1 januari 2025 rekenen wij per gepresteerd uur een bedrag van 2.50€ aan. Indien u gebruik zal maken van de domiciliëring optie dan kunnen wij u op dit bedrag een korting aanbieden van 0.25€ per gepresteerd uur. Zo betaalt u slechts 2.25€ per gepresteerd uur i.p.v. 2.50€ waar door u 2.25€ betaalt.
Deze bijdrage per gepresteerd uur zal op kwartaalbasis aangerekend worden. Dit betekent dat in april de afrekening komt van Q1 (= gepresteerde uren van het eerste trimester, meer bepaald van 1 januari tem 31maart), in juli voor Q2 (= gepresteerde uren van het tweede trimester, meer bepaald van 1 april tem 30 juni), in oktober voor Q3 (= gepresteerde uren van het derde trimester, meer bepaald van 1 juli tem 30 september) en in januari voor Q4 (= gepresteerde uren van het vierde trimester, meer bepaald van 1 oktober tem 31december).
Per afrekening is er ook een maximum bedrag voorzien van 120€ per kwartaal.
Waarom kiezen voor een domiciliëring?
Wanneer u kiest voor een domiciliëring geniet u van een korting van 0.25€ per gepresteerd uur. Zo betaalt u slechts 2.25€ per gepresteerd uur i.p.v. 2.50€.
Mag het kantoor een bijdrage aan klanten aanrekenen?
Ja, dat mag, volgens bepaalde regels .
Het gaat namelijk over bijkomende werkingskosten daar wij willen blijven investeren in onze mensen en onze dienstverlening. Dit naar aanleiding van alle prijsstijgingen die ons als bedrijf treffen.
De klantenbijdrage wordt overigens ook niet gebruikt als winstuitkering, maar als investering in onze werking waar het personeel op één staat.
Zal of kan de bijdrage stijgen in de toekomst?
Het invoeren van een klantenbijdrage, was een moeilijke maar noodzakelijke beslissing. De bijdrage is gelimiteerd en volstaat momenteel om onze service en missie te blijven garanderen zoals we dat nu doen.
Is deze bijdrage fiscaal aftrekbaar?
Nee, enkel de dienstencheques hebben fiscale voordelen. Voor meer informatie hieromtrent kan u terecht op de website van Pluxee/Sodexo.